مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 13:302022-12-29اقتصادي

تهدیدو فرصت بندر فاو برای بنادر ایران/ مشکل شناورهای آبادانی با کمبود سوخت یارانه ای


مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه وجود بندر فاو برای بنادر ما هم تهدید و هم فرصت است، گفت: حدود 90 پست اسکله در بندر فاو عراق در حال ایجاد است و بناست یک شهر لجستیکی با تمام امکانات تا 2027 تکمیل شود که بازار منطقه شمال خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می دهد.

- مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه وجود بندر فاو برای بنادر ما هم تهدید و هم فرصت است، گفت: حدود 90 پست اسکله در بندر فاو عراق در حال ایجاد است و بناست یک شهر لجستیکی با تمام امکانات تا 2027 تکمیل شود که بازار منطقه شمال خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کامبیز مالکی زاده در نشست خبری با اشاره به بندر فاو در عراق، توضیح داد: وجود بندر فاو برای بنادر ما هم تهدید و هم فرصت است، حدود 90 پست اسکله در بندر فاو عراق در حال ایجاد است و بناست یک شهر لجستیکی با تمام امکانات تا 2027 تکمیل شود که بازار منطقه شمال خلیج فارس را تحت تاثیر قرار می دهد.

البته سازمان بنادر برای مقابله، ساخت بندر بزرگ خلیج فارس را در نظر گرفته که 2400 هکتار اراضی در یک قطعه و 700 هکتار به بنادر امام خمینی اضافه می کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی که برای بنادر سه گانه آبادان (آبادان، اروند و چوئبده) پیش بینی شده نزدیک به دو میلیون تن است، گفت: در حال حاضر آنچه باعث شده به این ظرفیت نر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدیدو فرصت بندر فاو برای بنادر ایران/ مشکل شناورهای آبادانی با کمبود سوخت یارانه ای

تهدیدو فرصت بندر فاو برای بنادر ایران/ مشکل شناورهای آبادانی با کمبود سوخت یارانه ای