مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 14:552022-12-29فرهنگي

هیروکازو کورییدا: سینمای ژاپن استعدادهای جوان را از بین می برد


ژاپن نیازمند یک مرکز ملی سینمای دولتی مانند فرانسه است تا بودجه بیشتری برای صنعت فیلمسازی و بهبود شرایط کاری داشته باشد.

- ژاپن نیازمند یک مرکز ملی سینمای دولتی مانند فرانسه است تا بودجه بیشتری برای صنعت فیلمسازی و بهبود شرایط کاری داشته باشد.

سینمای ژاپن با پیشینه ای افزون بر یک قرن یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین صنعت های فیلم جهان را داراست اما کارگردان تحسین شده ژاپنی می گوید سینمای این کشور با بودجه ای ناکافی و نگاه درونگرای خود باعث از بین رفتن استعدادهای جوان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی ایرنا، هیروکازو کورییدا کارگردان مطرح سینمای ژاپن که با فیلم دزدان فروشگاه در سال 2018 برنده نخل طلای کن شد به خبرگزاری فرانسه گفته نگرش های خودخواهانه و شرایط بد کاری، ژاپن را در سینما و تلویزیون عقب نگه می دارد در حالی که قدرت های(سینما و تلویزیون) همسایه اش کره جنوبی در سطح بین المللی جلوترند.

او می گوید سینمای ژاپن برای کمک به کارگردانان جوان باید تغییر کند.

از فیلم های مطرح ژاپنی که تاکنون ساخته شده می توان راشومون، داستان توکیو، هفت سامورایی، ریش قرمز، آشوب، سانشوی مباشر، گودزیلا، اوگتسو، یوجیمبو، هاراکیری، زن در ریگ روان، تامپوپو، مدفن کرم های شب تاب، آکیرا، طومار نینجا، سیزده آدمکش و شهر اشباح را نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیروکازو کورییدا: سینمای ژاپن استعدادهای جوان را از بین می برد

هیروکازو کورییدا: سینمای ژاپن استعدادهای جوان را از بین می برد