مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 16:302022-12-29سياسي

ساخت نیروگاه اتمی در دنیا از قابلیت های ایران است


ساخت نیروگاه اتمی و تبدیل شدن به قطب هسته ای از قابلیت های ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد اسلامی ظهر پنج شنبه شنبه در نشست توسعه فناوری هسته ای، مبنای اقتدار ملی در دانشگاه اصفهان اظهار داشت: عملیات ایجاد نخستین نیروگاه اتمی مقیاس متوسط و 10 هزار مگاواتی برق مطابق با استانداردها آغاز شده است می شود.

وی از سفارش های جدید در زمینه ساخت راکتور و طراحی و ساخت نیروگاه ها در قالب طرح مهندسی خبر داد و افزود: زمانی یک صنعت می تواند به پیشرفت برسد که دارای ظرفیت یکپارچه طراحی و ساخت باشد و اگر ما در زمینه پهپاد و هواپیمای جنگنده دارای رتبه هستیم بدلیل همین نگاه است.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به سونامی انواع سرطان در کشور گفت: حدود یک میلیون نفر در سال در بخش تشخیصی و درمانی از رادیو داروهایی که تولید سازمان انرژی اتمی است، استفاده می کنند.

وی با اظهار اینکه در زمان حاضر 206 مرکز درمانی در کشور رادیو داروهای تولید سازمان انرژی اتمی را دریافت می کنند و 200 صنعت از محصولات ابزار دقیق هسته ای بهره مند می شوند، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در حوزه رادیو دارو در تراز سه کشور اول دنیا قرار بگیریم و در بخش درمانی نیز در این زمینه اقدامات شاخصی داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نیروگاه اتمی در دنیا از قابلیت های ایران است

ساخت نیروگاه اتمی در دنیا از قابلیت های ایران است