مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 16:502022-12-29اقتصادي

فاز نخست دستکند زیرزمینی سامن افتتاح شد


با حضور وزیر میراث فرهنگی، فاز نخست دستکند زیرزمینی سامن افتتاح و آماده بازدید گردشگران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز دستکند زیرزمینی سامن امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استاندار همدان و سایر مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

این دستکند تاریخی در سال 84  کشف و مطالعات باستان شناسی و کاوش های آن از سال 86 آغاز شد و تا سال 94 شش فصل از آن کاوش شده است.

گردشگران زیادی طی این سال ها منتظر بازدید از این شهر زیرزمینی بودند که سرانجام پس از 17 سال با بهره برداری از فاز نخست آن می توانند این اثر تاریخی را از نزدیک بازدید کنند.

نورپردازی فاز نخست مجموعه انجام شده و اشیای کشف شده از این مجموعه نشان می دهد هسته اولیه سکونتگاه، متعلق به دوره اشکانیان است اما در دوره ساسانی نیز از این مجموعه استفاده شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: تاکنون اعتباری حدود 25 میلیارد ریال برای کاوش، مرمت، حفاظت، آماده سازی، خرید ساختمان، تجهیز و آماده سازی فاز نخست گردشگری و نورپردازی این مجموعه هزینه شده است.

علی خاکسار با بیان اینکه شهر زیرزمینی سامن با توجه به وجود اسکلت های انسانی و ساختار سنگی گرانیتی، مجموعه ای منحصر به فرد است بیان کرد: دستکند سامن به عنوان یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز نخست دستکند زیرزمینی سامن افتتاح شد

فاز نخست دستکند زیرزمینی سامن افتتاح شد