مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 17:152022-12-29سياسي

آذربایجان شرقی یکی از استان های سالمند کشور است


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، جوان سازی جمعیت را یکی از مهم ترین مباحث کشور عنوان کرد و گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان های سالمند کشور است و با روند کنونی، - نرخ رشد جمعیت استان در سال 1415، صفر و در سال 1420 منفی خواهد شد.

تراب محمدی پنجشنبه هشتم دیماه، در نشست اعضای شورای اداری استان آذربایجان شرقی با موضوع چرایی و چگونگی عملیاتی کردن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: معضل کاهش جمعیت تنها عامل اقتصادی ندارد، بلکه باید باورها و سبک زندگی عوض شود؛ به همین دلیل کارهای فرهنگی در این حوزه اهمیت پیدا می کند و در سطح کشور نیز برای برنامه های فرهنگی و توجیهی برای مدیران کشوری و استانی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید متوجه عمق این فاجعه باشند، افزود: ما در استان آذربایجان شرقی به خاطر موقعیت جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی خاص بیش از سایر مناطق کشور نیازمند اصلاح ساختار جمعیت و افزایش نرخ رشد جمعیت هستیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه این استان رتبه سوم کشور از نظر سالمندی را دارد، گفت: 12 درصد جمعیت استان سالمند هستند و نرخ موالید استان از سال 1391 به این طرف مرتبا کاهش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان شرقی یکی از استان های سالمند کشور است

آذربایجان شرقی یکی از استان های سالمند کشور است