مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 20:402022-12-29سياسي

عقلانیت و حق مداری از مشترکات انسان ها در سراسر دنیاست


امام جمعه قزوین در همایش حکمت اسلامی، اقتصاد و مدیریت گفت: عدالت خواهی، عقلانیت و حق مداری از مشترکات آدم ها در سراسر دنیاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در همایش ملی حکمت اسلامی، اقتصاد و مدیریت با موضوع حکمت اسلامی در علوم انسانی اظهار کرد: ما انسان ها هر کجای دنیا که زندگی می کنیم مشترکاتی داریم، یکی از این مشترکات خداجویی است، برخی خدای یگانه را می فهمند و برخی ممکن است خیلی چیزها را به جای خدا در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: ولایت پذیری یکی دیگر از مشترکات است، همه ما آدم ها احساس نیاز به یک نظام، ولیّ و مدیر می کنیم، خداوند فرمود الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظمات الی النور ، خدا می گوید آن کسی که به دنبال او می گردید من هستم، خود را به دیگران نسپارید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر خدا را پیدا نکنیم و تحت ولایت خدا قرار نگیریم، مطابق آیه قرآن والذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات از نور به ظلمت می رویم، آن هایی که کافر به ولایت خدا هستند، یک ولیّ ندارند، بلکه اولیاء دارند، یعنی هر کس از راه برسد ولیّ آن هاست و گرفتار ولایت های متنوع، متعدد و آسیب رسان می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقلانیت و حق مداری از مشترکات انسان ها در سراسر دنیاست

عقلانیت و حق مداری از مشترکات انسان ها در سراسر دنیاست