مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 دی 1401 ساعت 22:252022-12-29اقتصادي

خطر بیابانی شدن بیخ گوش گلستان/ اعتبارات مقابله ای کافی نیست


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از روند رو به رشد بیابانی شدن و وقوع ریزگرد در استان خبر داد و گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای مقابله با این پدیده کافی نیست.

- ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از روند رو به رشد بیابانی شدن و وقوع ریزگرد در استان خبر داد و گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای مقابله با این پدیده کافی نیست.

حمید سلامتی شامگاه پنج شنبه 9 دی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خطر بیابانی شدن گلستان را تهدید می کند، اظهار کرد: بیابانی شدن و وقوع پدیده ریزگرد در استان گلستان در حال جدی شدن است و باید برای این معضل تدبیری اتخاذ شود.

وی ادامه داد: امسال 17 میلیارد تومان اعتبار به طرح های مرتعداری اختصاص یافته که با توجه به وسعت مراتع و هزینه بر بودن طرح های بیابان زدایی و مرتعداری این میزان اعتبار جوابگوی نیاز استان نیست و می طلبد با توجه به اهمیت موضوع، اعتبارات این حوزه افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه بخشی از این اعتبار صرف تولید نهال هایی می شود که به خشکی و سرما و گرما مقاوم باشند، تصریح کرد: ایستگاه بذر چپر قویمه بزرگترین ایستگاه بذر گلستان است و امسال 600 هزار نهال آتریپلکس و گونه های مختلف مرتعی و بیابانی در این نهالستان تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بیابانی شدن بیخ گوش گلستان/ اعتبارات مقابله ای کافی نیست

خطر بیابانی شدن بیخ گوش گلستان/ اعتبارات مقابله ای کافی نیست