مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 07:052022-12-30سياسي

شهادت در یک روز تولد خاص


از اوایل تاریکی شب عملیات، ارتش عراق با پرتاب گلوله های منور، حساسیت خود را نسبت به تحرکات رزمندگان نشان می داد.

وقتی با حرکت غواص های لشکرها برای عبور از رودخانه اروند، - نبرد آغاز شد و یگان ها برای شکستن خط اول دشمن دست به کار شدند، با آتش سنگین و مقاومت شدید یگان های دشمن مواجه شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عملیات کربلای 4 ، 3 دی ماه 1365 در منطقه ای به عرض حدود 40 کیلومتر، از پاسگاه زید عراق در شمال شلمچه تا تقاطع رودخانه های اروند و کارون و در حدفاصل سپاه های سوم و هفتم ارتش عراق، با رمز یا محمد (ص) در ساعت ده و نیم شب آغاز شد.

این در حالی بود که ارتش عراق از دو ساعت پیش از آغاز آن، آتش خود را در خط مقدم و در عقبه نزدیک به اجرا در آورده و تلفاتی به یگان ها وارد کرده بود.

البته بعدها معلوم شد؛ آمریکایی ها اطلاعات نیروهای ایران را از طریق هواپیماهای آواکس که تحرکات نظامی ایران را کنترل می کردند، در اختیار عراق قرار داده بودند.

از سوی دیگر، از اوایل تاریکی شب عملیات، ارتش عراق با پرتاب گلوله های منور، حساسیت خود را نسبت به تحرکات رزمندگان نشان می داد.

وقتی با حرکت غواص های لشکرها برای عبور از رودخانه اروند، نبرد آغاز شد و یگان ها برای شکستن خط اول دشمن دست به کار شدند، با آتش سنگین و مقاومت شدید یگان های دشمن مواجه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهادت در یک روز تولد خاص

شهادت در یک روز تولد خاص