مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 09:252022-12-30سياسي

گفت وگوی تلفنی مقامات ارشد ازبکستان و ترکمنستان


رییس جمهور ازبکستان و رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان در گفت وگوی تلفنی تعمیق بیش از پیش روابط دوستی، اعتماد، حسن همجواری و شراکت راهبردی دو کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان و قربان قلی بردی محمداف رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان در گفت وگوی تلفنی مسایل روز تعمیق بیش از پیش روابط دوستی، اعتماد، حسن همجواری و شراکت راهبردی دو کشور را بررسی کردند.

رییس جمهور ازبکستان در ابتدای این گفت وگوی تلفنی سلام صمیمانه و بهترین آرزوهای خود را به سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان ابلاغ کرد.

در این گفت وگوی تلفنی برای اجرای عملی توافقات در سطح عالی به دست آمده در چارچوب سفر رسمی رییس جمهور ترکمنستان به ازبکستان در تاریخ 14 و 15 ژوییه و سفر رسمی رییس جمهور ازبکستان به ترکمنستان در تاریخ 20 و21 اکتبر سال جاری میلادی و همچنین دیدارهای برگزار شده در چارچوب سازمان های چندجانبه توجه خاص مبذول شد.

طرفین با رضایتمندی بر تشدید قابل ملاحظه ای همکاری های متقابل در تمام زمینه های اولویت دار تاکید کردند.

به گفته مقامامت ارشد دو کشور هم اکنون مبادلات بازرزگانی افزایش یافته، پروژه های مشترک تعاونی در زمینه های صنعت و انرژی اجرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی مقامات ارشد ازبکستان و ترکمنستان

گفت وگوی تلفنی مقامات ارشد ازبکستان و ترکمنستان