مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 09:302022-12-30سياسي

بصیرت؛ تبیین و نیازی که باید از حوزه علمیه آغاز شود


دبیر بیانیه گام دوم انقلاب دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پایبند بودن به ارزش ها و بصیرت به معلمان و تبیین گرانی نیاز دارد که جامعه را از آسیب ها آگاه و به ظرفیت ها متوجه کند.

- حجت الاسلام سیدرضا هاشمی در گفت وگو با ایسنا با تأکید بر حفظ همدلی و وحدت میان مسلمانان، اظهار کرد: تا زمانی که مسلمانان قرآن و دستورات دین را در جامعه تبیین و پیاده کرده و به آن عمل کنند قطعا دشمنان نمی توانند بر مسلمانان چیره شوند.

وی با بیان اینکه در این راستا حوزه های علمیه باید پیشتاز باشند، افزود: حوزه های علمیه به فقهای اسلام شناس و معتقد نساز داشته و تنها برخورداری از حداقل های آموزشی و اخلاقی کافی نیست و امروز ما به طلبه ای نیاز داریم که ویژگی های دیگری مانند بصیرت فرهنگی و سیاسی داشته باشد.

هاشمی با تاکید بر بازخوانی دوباره آموزه های جهاد تبیین، اظهار کرد: در این بهبخوانی حوزه علمیه در خط مقدم انسان شناسی و جامعه شناسی قرار دارد.

وی تصریح کرد: بصیرت زمینه ساز اصلاح و پیشرفت، روشن کننده ذهن ها و همراه کننده عاطفه ها است چراکه نسل امروز گاهی از مسائل اطلاع ندارند و در سایه بصیرت افزایی آگاه می شوند.

این مدرس حوزه علمیه بیان کرد: در گذشته، هر جایی که بر روی ارزش های اسلامی و انقلابی پافشاری کردیم، پیروز شدیم و دشمن را به عقب راندیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بصیرت؛ تبیین و نیازی که باید از حوزه علمیه آغاز شود

بصیرت؛ تبیین و نیازی که باید از حوزه علمیه آغاز شود