مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 14:102022-12-30اقتصادي

هشدار نسبت به کاهش سهم ایران از رود ارس


بررسی های کمیسیون توسعه پایدار اتاق ایران درباره آثار پروژه آناتولی شرقی (داپ) بر منابع آبی شمال غرب ایران، از کاهش 30 درصدی سهم ایران از منابع آبی رودخانه ارس حکایت دارد.

- بررسی های کمیسیون توسعه پایدار اتاق ایران درباره آثار پروژه آناتولی شرقی (داپ) بر منابع آبی شمال غرب ایران، از کاهش 30 درصدی سهم ایران از منابع آبی رودخانه ارس حکایت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این پژوهش تاکید شده است: با توجه به افزایش بهره برداری ها و ایجاد سازه های مختلف آبی در بالادست حوضه های آبریز به ویژه در ترکیه و همچنین کاهش نزولات جوی و کاهش حجم آب ورودی، به ویژه در حوضه های آبریز ارس، لازم است تا اقدامات منسجم تر و قوی تری از سوی ایران در چارچوب دیپلماسی آب در دستور کار طرف ایرانی قرار گیرد.

در ین پژوهش آمده است: طی سال های اخیر سدهای متعددی بر روی دو رودخانه کورا و ارس و سرشاخه های آن ها در کشورهای مختلف باهدف تولید برق، آبیاری اراضی کشاورزی، تأمین آب شرب، کنترل سیلاب و حمل ونقل با ظرفیتی بالغ بر 25 میلیارد مترمکعب احداث شده است.

افزایش ایجاد سازه ها و سدهای آبی به ویژه در سال های اخیر به ویژه ایجاد 14 سد در کشور ترکیه از جمله پروژه آناتولی شرقی موسوم به داپ (DAP) و همچنین آلودگی آب رودخانه ارس به ویژه از سوی کشور ارمنستان در نتیجه فعالیت های معدنی و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نسبت به کاهش سهم ایران از رود ارس

هشدار نسبت به کاهش سهم ایران از رود ارس