مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 14:252022-12-30اقتصادي

یک تا سه سال حبس مجازات دستگاه «فلزیاب» بدون مجوز میراث فرهنگی


ساخت، خریدو فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

- یک تا سه سال حبس مجازات دستگاه فلزیاب بدون مجوز میراث فرهنگی ساخت، خریدو فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

قیمت یک دستگاه فلزیاب در بازار ایران به 300 میلیون تومان می رسد، درحالی که خرید، فروش، استفاده و حتی نگهداری از آن بدون مجوز میراث فرهنگی، عملی مجرمانه محسوب می شود و اگر هنگام حفاری غیرمجاز، کشف شود مرتکب به یک تا سه سال حبس، محکوم خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تبلیغات فراوان و وسوسه انگیز فلزیاب، با وجود آن که بدون مجوز میراث فرهنگی ممنوع بوده، اشخاص ناآگاه از قانون را به سمت خود کشیده و هزینه های زیادی برای خرید این دستگاه صرف می شود.

این درحالی است که در 15 اسفندماه سال 1379، مجلس شورای اسلامی تصویب کرد: ساخت، خریدو فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به دریافت مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

در تبصره 2 این ماده واحد آمده که متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک تا سه سال حبس مجازات دستگاه «فلزیاب» بدون مجوز میراث فرهنگی

یک تا سه سال حبس مجازات دستگاه «فلزیاب» بدون مجوز میراث فرهنگی