مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 دی 1401 ساعت 18:202022-12-30اقتصادي

افزایش تمایل مردم برای خرید لباس دست دوم


نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرات نساجی و پوشاک گفت: با افت قدرت خرید مردم و افزایش قیمت پوشاک نو، تمایل برای خرید لباس دسته دوم صعودی شد.

- جی پلاس ، مجید نامی با اشاره به کاهش سهم پوشاک در سبد مصرفی خانوارها، گفت: مطابق با گزارش های مرکز ملی آمار بعد از افت قدرت خرید مردم تمایل برای خرید پوشاک کاهش پیدا کرد.

ایلنا نوشت؛ وی با بیان اینکه در دهه 90 قاچاق پوشاک روند افزایشی به خود گرفت، تصریح کرد: دولت برای مدیریت بازار ارز بعد از اعمال تحریم ها علیه ایران و حمایت از محصولاتی که توانایی تولید آن در داخل کشور وجود داشت واردات بیش از 2 هزار قلم کالا از جمله پوشاک را ممنوع کرد.

نائب رییس اتحادیه تولیدکندگان و صادرات نساجی و پوشاک ادامه داد: بعد از کاهش سهم قاچاق و واردات غیرقانونی، تولید در صنعت پوشاک افزایش پیدا کرد.

باوجود تجربه تورم در کشور، از نظر قیمتی تورم در پوشاک مانند سایر اقلام بالا نرفت چراکه بازار رقابتی در صنعت پوشاک ایران ایجاد شده است.

به گفته این فعال اقتصادی؛ بعد از شیوع بیماری کرونا و کاهش مبادلات تجاری شاهد قاچاق و ورود بی رویه کالا به کشور بودیم؛ بنابراین یک رقابت بین برندهای داخلی و با کالای خارجی و قاچاق وجود دارد و برندهای ایرانی برای اینکه بتوانند کار کنند مجبورند که قیمت های رقابتی برای محصولات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تمایل مردم برای خرید لباس دست دوم

افزایش تمایل مردم برای خرید لباس دست دوم