مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 00:002022-12-30سياسي

رمزگشایی از سرمایه اجتماعی «حاج قاسم»


سه ویژگی یا مولفه «ارتباط»، «اعتماد» و «اقناع» را باید از مهمترین ویژگی های سردار سلیمانی در تولید «سرمایه ی اجتماعی» دانست، سه مولفه ای که رهبر حکیم انقلاب مکرراً به دولتمردان و کارگزاران کشور در همه سطوح، - گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یادداشت- مهدی فضائلی: چند روز بیشتر به سومین سالگرد شهادت سردار پرآوازه و قهرمان جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی باقی نمانده است.

این مناسبت مهم را از زوایای گوناگون می توان دید و تحلیل و روایت کرد ولی شاید یکی از ابعاد مهم و قابل توجه این واقعه، پرداختن به چرایی تجلیل بی نظیری است که نه فقط مردم ایران بلکه مردم عراق و لبنان و.

از این بزرگمرد به عمل آوردند؛ به راستی راز و رمز سرمایه اجتماعی عظیم حاج قاسم چه بود؟ پاسخ به این سوال را نیز با نگاه های متفاوتی می توان داد از تمرکز بر اخلاص او گرفته تا شجاعت و رشادت او و از کاریزماتیک دانستن شخصیت وی تا ایستادگیش در برابر منافع نامشروع آمریکا و رژیم صهیونسیتی.

آنچه این یادداشت می خواهد به آن بپردازد ضمن تأیید و تأکید بر تأثیر موارد فوق، سه مولفه ای است که در رفتار ،بیان و عملکرد این قهرمان بزرگ می توان یافت و سرمایه ی اجتماعی او را که سرمایه ی اجتماعی نظام و انقلاب بود محصول این سه مولفه دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی از سرمایه اجتماعی «حاج قاسم»

رمزگشایی از سرمایه اجتماعی «حاج قاسم»