مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 04:272022-12-31بين الملل

یک استاد دانشگاه: طالبان چاره ای جز تن دادن به واقعیت ندارد


یک استاد دانشگاه با بیان این که مساله منع تحصیل زنان از سوی طالبان ناشی از تفکر و ایدئولوژی آنان است، گفت: در دنیای جهانی شده کنونی و تکنولوژی های ارتباطاتی و اطلاعاتی آگاهی عمومی در جامعه افغانستان تا اندازه ای بالا می رود به طوری که طالبان چاره ای جز .

- یک استاد دانشگاه با بیان این که مساله منع تحصیل زنان از سوی طالبان ناشی از تفکر و ایدئولوژی آنان است، گفت: در دنیای جهانی شده کنونی و تکنولوژی های ارتباطاتی و اطلاعاتی آگاهی عمومی در جامعه افغانستان تا اندازه ای بالا می رود به طوری که طالبان چاره ای جز تن دادن به این واقعیت ندارد.

نوذر شفیعی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از منع تحصیل دختران در افغانستان توسط حکومت طالبان اظهار داشت: این تفکر طالبان از یک ایدئولوژی و یک سنت بر می خیزد، در واقع ایدئولوژی طالبان برای زن در این حد منزلت قائل است، براساس برداشت خودشان از دین اسلام این شیوه تعیین منزلت زنان شیوه دینی است.

وی تصریح کرد : همچنین این نحوه برخورد و در نظر گرفتن جایگاه برای زنان از سنت جامعه ای برمی خیزد که طالبان از آنجا بلند شدند، اساسا این جامعه پشتون برای زن محدودیت زیادی قائل هستند و آن را سنت خود می دانند، درست یا غلط باور طالبان اینگونه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک استاد دانشگاه: طالبان چاره ای جز تن دادن به واقعیت ندارد

یک استاد دانشگاه: طالبان چاره ای جز تن دادن به واقعیت ندارد