مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 07:502022-12-31فرهنگي

اوضاع کلیساها در شمال غرب ایران


معاون میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی با بیان که از میان 90 کلیسای موجود در این استان، 80 کلیسا فعال و 10 کلیسا متروک است و 48 کلیسا نیز ثبت ملی شده اند، - وضعیت مرمت و حفاظتِ دو کلیسای جهانی در آذربایجان غربی را تشریح کرد.

داود فرازی درباره وضعیت کلیساهای این استان به ایسنا گفت: در استان آذربایجان غربی حدود 90 کلیسا وجود دارد که از میان آن ها 48 کلیسا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند و حدود 10 کلیسا هم متروکه هستند.

دوره تاریخی این کلیساها از قرن اول میلادی تا دوران پهلوی است و به جز کلیساهای متروکه تقریبا 80 کلیسا درحال حاضر فعال هستند که برای اجرای مراسم های مذهبی، دست کم دو بار در سال فعالیت می کنند.

همچنین کلیساهای مارسرگیز در کوه سیر، کلیسای آده کردآباد و قره کلیسا در چالدران علاوه بر آن که همچنان محلی برای عبادت مسیحیان هستند، امکان بازدید گردشگران را نیز فراهم کرده اند.

به گفته معاون میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی، در این استان یک کنیسه وجود دارد که درحال حاضر غیرفعال است.

او سپس درباره کلیساهای فعال این استان گفت: برخی از کلیساهای استان کاملا فعال هستند و مراسم مذهبی هر هفته در آن ها برگزار می شود؛ کلیسای شرق آشور، کلیسای انجیلی آشوری (پروتستان)، کلیسای کاتولیک، کلیسای آشوری، کلیسای کلدانی (کلیسای حضرت مریم)، ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوضاع کلیساها در شمال غرب ایران

اوضاع کلیساها در شمال غرب ایران