مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 08:052022-12-31اجتماعي

نقش تردد خودرو ها به ویژه خودرو های دیزلی در آلودگی هوا/ ماجرای تغییر آلاینده غالب از co به pm 2/5


یوسف حجت معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در خصوص بیشترین منابع آلاینده در هوای کلانشهر ها گفت: - معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلاینده pm2/5 به عنوان عمده آلاینده کلانشهر ها گفت: حرکت خودرو ها به جهت اصطکاک با آسفالت و مصرف لنت ترمز pm2/5 را تشدید می کند.

یوسف حجت معاون سابق سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در خصوص بیشترین منابع آلاینده در هوای کلانشهر ها گفت: حرکت خودرو ها و تردد انسان ها موضوعی است که در تشدید آلاینده pm2.

5 به عنوان آلاینده غالب در کلانشهر ها تاثیرگذار است.

میزان سایش لاستیک ها، لنت خودرو ها و اصطکاک لاستیک با آسفالت خیابان ها باعث ایجاد و تشدید آلودگی هوا از نوع گرد و غبار خواهند شد.

وی افزود: خودرو های دیزلی عمدتاً با سن بالا، منشاء دوم آلودگی هوا هستند که با وجود تعداد محدودشان، علاوه بر سایش لاستیک و اصطکاک با آسفالت، سهم عمد های از آلودگی هوا را به خود اختصاص می دهند.

حجت با اشاره به pm2.

5 به عنوان بخش عمده آلودگی هوای تهران بیان کرد: در سه ماه اخیر نزدیک به 45 روز شاخص هوای بالای 100 داشتیم که این شاخص مربوط به اوج گیری pm2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تردد خودرو ها به ویژه خودرو های دیزلی در آلودگی هوا/ ماجرای تغییر آلاینده غالب از co به pm 2/5

نقش تردد خودرو ها به ویژه خودرو های دیزلی در آلودگی هوا/ ماجرای تغییر آلاینده غالب از co به pm 2/5