مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 10:002022-12-31فناوري

ساخت محموله های مخابراتی ماهواره ها در پژوهشگاه ICT


رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این پژوهشگاه به عنوان همکار پژوهشی در کنار سازمان فضایی قرار دارد، از طراحی و ساخت محموله های مخابراتی در این پژوهشگاه خبر داد.

- محمد رضوی زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تحقیقات فضایی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه این پژوهشگاه به عنوان یک همکار پژوهشی با سازمان فضایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره همکاری دارد، افزود: در وزارت ارتباطات متولی حوزه ماهواره ها، سازمان فضایی است و ما به عنوان یک همکار پژوهشی در کنار سازمان فضایی قرار داریم.

رضوی زاده اظهار کرد: ما در پروژه هایی که سازمان فضایی در دستور کار دارد، در بخش محموله های مخابراتی همکاری داریم.

به گفته رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات ماهواره دارای بخش های مختلف مکانیک و کنترل و غیره است و در بخش مخابراتی، محموله ای که قرار است بر روی ماهواره قرار داده شود، در این پژوهشگاه طراحی و ساخته می شود.

رضوی زاده خاطرنشان کرد: آخرین محصولی که برای ماهواره های ژئوی سازمان فضایی ساختیم، ترانسپوندر بوده که توسط محققان این پژوهشگاه طراحی و ساخته شده است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه در حال راه اندازی یک مرکز نوآوری هستیم، از همه پژوهشگران و شرکت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت محموله های مخابراتی ماهواره ها در پژوهشگاه ICT

ساخت محموله های مخابراتی ماهواره ها در پژوهشگاه ICT