مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 10:052022-12-31حوادث

کشف بیش از 800 فقره جرم سایبری در خراسان شمالی


رییس پلیس فتای خراسان شمالی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری، 936 مورد جرم سایبری در سطح استان به وقوع پیوسته است، گفت: با رصد اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا در این مدت 851 فقره از جرائم سایبری کشف شده است.

-   سرهنگ یوسف شاکری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کارشناسان سایبری فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با سرعت عمل خود موفق شدند 405 مجرم سایبری را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه با بررسی های به عمل آمده، کلاهبرداری رایانه ای با 364 فقره، بیش ترین جرم به وقوع پیوسته در استان بوده و 39 درصد از جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است، افزود: برداشت غیرمجاز نیز با 257 فقره در ردیف دوم قرار دارد.

این مقام انتظامی بابیان اینکه جرم برداشت غیرمجاز در این بازه زمانی 27 درصد از کل جرائم را به خود اختصاص داده است، گفت: موضوع هتک حیثیت و نشر اکاذیب نیز با 180 فقره در جایگاه بعدی قرار داشته و 20 درصد از جرائم سایبری را شامل می شود.

سرهنگ شاکری به برخورد قاطعانه با مجرمان سایبری نیز اشاره کرد و افزود: مجرمان سایبری به هیچ وجه در امان نخواهند بود و هرگز اجازه نمی دهیم تا به راحتی در جامعه جولان دهند.

رییس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: در این بازه زمانی دستگیری مجرمان سایبری به نسبت سال قبل 29 درصد افزایش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف بیش از 800 فقره جرم سایبری در خراسان شمالی

کشف بیش از 800 فقره جرم سایبری در خراسان شمالی