مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 11:502022-12-31بين الملل

روسیه سال 2001 درباره گسترش ناتو هشدار داده بود


طبق گزارش یک رسانه غربی، روسیه در سال 2001 به رهبران ناتو هشدار داده بود که در صورت گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، مسکو پاسخ خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنش ها در روابط غرب و مسکو بر سر جنگ اوکراین ادامه دارد، روزنامه انگلیسی تایمز گزارشی درباره هشدار دهه های قبل تند مسکو به سران ناتو منتشر کرد.

به نوشته راشاتودی ، روزنامه تایمز در گزارش روز جمعه خود خبر داده که در سال 2001 و یک سال بعد از آغاز ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین در روسیه، وزیر دفاع وقت این کشور به مقام های کشورهای غربی درباره گسترش ناتو به سمت شرق به شدت هشدار داده بود.

طبق این گزارش، ایگور سرگیف وزیر دفاع سال 2001 روسیه به همتایان خود در کشورهای عضو ناتو تاکید کرده بود که گسترش ناتو به سمت شرق و عضویت کشورهای سابق عضو پیمان ورشو، یک اشتباه سیاسی بزرگ خواهد بود.

تایمز افزود، وزیر دفاع وقت روسیه هشدار داد که در صورت ، روسیه در پاسخ به گسترش ناتو به سمت شرق اقدامات لازم را انجام خواهد داد .

راشاتودی با اشاره به خبر تایمز نوشت: بزرگ ترین گسترش ناتو تا به امروز فقط سه سال بعد (از هشدار ادعایی تایمز به ناتو در سال 2001) انجام شد و بلغارستان، رومانی، اسلواکی، اسلونی، استونی، لتونی و لیتوانی به این ائتلاف نظامی تحت رهبری ایالات متحده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه سال 2001 درباره گسترش ناتو هشدار داده بود

روسیه سال 2001 درباره گسترش ناتو هشدار داده بود