مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 11:502022-12-31اقتصادي

فرونشست 13 سانتیمتری در برخی دشت ها/ 70 درصد استان ها درگیر فرونشت هستند


معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: در حال حاضر در برخی چاه ها 12 تا 13 سانتیمتر شاهد فرونشست زمین هستیم و 70 درصد استان ها درگیر این مساله شده اند که با کنترل برداشت منابع آب های زیرزمینی می توان این مساله را مدیریت کرد.

- معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: در حال حاضر در برخی چاه ها 12 تا 13 سانتیمتر شاهد فرونشست زمین هستیم و 70 درصد استان ها درگیر این مساله شده اند که با کنترل برداشت منابع آب های زیرزمینی می توان این مساله را مدیریت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا الماس وندی امروز در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در نشستی خبری و در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص آخرین وضعیت برداشت از منابع آب های زیرزمینی و میزان فرونشست گفت: اگر میزان برداشت از آب های زیرزمینی استمرار داشته باشد با مخاطرات متعددی در بخش اقتصادی، جانی و محیط زیستی مواجه خواهیم بود.

اکنون از 609 محدوده مطالعاتی آب های زیرزمینی 414 محدوده وارد نقطه بحران شده اند لذا زمانی که موضوع آب مطرح می شود دو مساله حکمرانی آب های سطحی و تعادل آن با حکمرانی آب های زیرزمینی مورد توجه قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست 13 سانتیمتری در برخی دشت ها/ 70 درصد استان ها درگیر فرونشت هستند

فرونشست 13 سانتیمتری در برخی دشت ها/ 70 درصد استان ها درگیر فرونشت هستند