مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 12:202022-12-31سياسي

«کلیسای سانتا باربارا» در اندیمشک وضعیت مناسبی ندارد


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک در خصوص وضعیت فعلی کلیسای «سانتا باربارا» در این شهرستان گفت: با توجه به مصالح مستحکم به کار برده شده حوادث روزگار نتوانسته آسیبی به این کلیسا برساند ولی هم اکنون این اثر تاریخی وضعیت مناسبی ندارد .

- ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک در خصوص وضعیت فعلی کلیسای سانتا باربارا در این شهرستان گفت: با توجه به مصالح مستحکم به کار برده شده حوادث روزگار نتوانسته آسیبی به این کلیسا برساند ولی هم اکنون این اثر تاریخی وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند بهسازی و مرمت است.

هانی خادم در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا میراث فرهنگی هزینه ای برای بهسازی این کلیسا تخصیص داده یا خیر گفت: متاسفانه در سال جاری هنوز اعتباری برای بهسازی این اثر ملی اختصاص پیدا نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت ساختمان و ارزش تاریخی آن اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک بر حفظ این اثر تاریخی نظارت لازم را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کلیسای سانتا باربارا در سد دز به ابعاد کوچک تر و یک باب کلیسای در مرکز شهر جهت انجام مراسم دینی و گردهمایی های مختلف ایجاد کردند با اتمام ساخت در دز از تعداد خانواده های ارمنی کلدانی و آشوری در شهرستان کاسته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کلیسای سانتا باربارا» در اندیمشک وضعیت مناسبی ندارد

«کلیسای سانتا باربارا» در اندیمشک وضعیت مناسبی ندارد