مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 12:402022-12-31حوادث

گازگرفتگی جان 10 نفر را در البرز گرفت


رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی البرز از مرگ 10 نفر در البرز طی سه ماهه فصل پاییز بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن خبر داد.

- احمد مهدوی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما، حوادثی که مرتبط با استفاده از وسایل گرمایشی در اماکن مختلف است، افزایش می یابد، اظهار کرد: در سه ماهه پاییز در مجموع نیروهای اورژانس البرز به 94 ماموریت مسمومیت با گاز مونواکسید کربن اعزام شده اند و به 199 نفر خدمات پیش بیمارستانی ارائه داده اند.

وی توضیح داد: از این مسموم شده ها در مجموع 104 نفر به مراکز درمانی منتقل شده و متاسفانه 10 نفر هم جان خود را از دست دادند.

مهدوی اشاره به عوامل وقوع حادثه گازگرفتگی، افزود: غیراستاندارد بودن برخی وسایل گرمایشی و تجهیزات مرتبط با این وسایل، رعایت نکردن مسایل ایمنی در ساختمان ها و نقص در دودکش ها بیشترین علت بروز گاز گرفتگی است.

این مسئول بیان کرد: همشهریان باید توجه داشته باشند که نباید از لوله آکاردئونی به عنوان لوله بخاری استفاده کرد و دودکش های داخل دیوار باید از جنس مصالح ساختمانی مقاوم بوده و کاملاً مستقل باشد و به صورت مشترک کار نشده باشد چراکه دلیل برخی از حوادث گاز گرفتگی در سال های اخیر همین انشعابات مشترک دودکش ها بود که بین واحدهای مختلف یک ساختمان وجود داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گازگرفتگی جان 10 نفر را در البرز گرفت

گازگرفتگی جان 10 نفر را در البرز گرفت