مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 14:252022-12-31سياسي

کشف بقایای یک فضای کارگاهی در چهرآباد


در ادامه پژوهش های باستان شناسی معدن نمک چهرآباد و در راستای مطالعات چشم انداز باستان شناختی منطقه پیرامون معدن نمک، گمانه زنی زرین تپه روستای چهرآباد، - مطابق با مجوز پژوهشگاه انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ابوالفضل عالی سرپرست هیئت باستان شناسی گفت: زرین تپه با بلندی حدود 12 متر در انتهای شمالی روستای چهرآباد، مشرف بر رودخانه و روستای چهرآباد قرار دارد و پراکنش قطعات سفالی و دیگر یافته ها نشان می دهد که این تپه مربوط به دوره ساسانی است.

او با بیان اینکه این تپه برای نخستین بار در برنامه بررسی و شناسایی محدوده پیرامون معدن نمک در سال 1384 و پیش از شروع فصل دوم کاوش نجات بخشی، شناسایی شد افزود: همچنین در سال 1400 در برنامه بررسی و مطالعه محوطه های تاریخی ناحیه جنوبی معدن نمک، زرین تپه به عنوان یک محوطه مهم دوره ساسانی توسط حامد ذیفر مورد مطالعه هدفمند قرار گرفت.

سرپرست هیئت باستان شناسی تصریح کرد: از آنجایی که مطالعه جامع معدن نمک و پی بردن به ویژگی های اجتماعی و اقتصادی معدنکاران چهرآباد در دوره هخامنشی و ساسانی از اهداف مهم و اصلی ما در پژوهش های معدن نمک است، بنابراین برای تحقق این هدف در سال های اخیر مطالعات چشم انداز پیرامون معدن و مطالعه دقیق تر محوطه های همزم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف بقایای یک فضای کارگاهی در چهرآباد

کشف بقایای یک فضای کارگاهی در چهرآباد