مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 14:252022-12-31پزشكي

آغاز پویش «چتر سرخ زندگی» در قزوین


مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: با توجه به کاهش مراجعه به مراکز اهدای خون در فصل زمستان، پویش سراسری چتر سرخ زندگی همزمان با سراسر کشور، در استان قزوین با هدف افزایش مشارکت مردم در اهدای خون آغاز می شود.

- دکتر عباس طالبیان در نشست خبری که امروز شنبه 10 دی ماه 1401، در سازمان انتقال خون استان برگزار شد، اظهار کرد: اهدای خون به عنوان یکی از فعالیت های انسان دوستانه و مردمی است که مردم عزیز ما همواره در این فعالیت اجتماعی با هدف کمک به بیماران نیازمند مشارکت می کنند.

وی ادامه داد: خون تنها ماده ای است که جایگزینی برای آن وجود ندارد، این نشان دهنده نقش حیاتی اهدای خون است، بنابراین به صورت مستمر باید اهدای خون صورت بگیرد تا جان بیماران نیازمند به مخاطره نیفتد.

این مسئول عنوان کرد: وضعیت اهدای خون در استان قزوین مطلوب است، از ابتدای سال جاری تا پایان فصل پاییز، 41 هزار و 314 نفر در استان جهت اهدای خون به پایگاه های ما مراجعه کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 10 درصدی داشته است.

طالبیان بیان کرد: البته برخی از این مراجعین به دلایل مختلف واجد شرایط اهدای خون نبوده و از خونگیری معاف شده اند، چرا که سلامت خون اهداکننده مهم ترین ملاک برای اهدای خون است، به لحاظ آماری معمولاً 20 تا 25 درصد از مراجعین از اهدای خون معاف م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پویش «چتر سرخ زندگی» در قزوین

آغاز پویش «چتر سرخ زندگی» در قزوین