مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 14:502022-12-31اقتصادي

تبدیل درختان کریسمس به سوخت تجدیدپذیر


دانشمندان می گویند درختان کریسمس قدیمی و استفاده شده را می توان به سوخت های تجدیدپذیر و سایر محصولات مفید بازیافت کرد و دیگر به نظر می رسد دفع و دفن میلیون ها درخت حاصل از جشن سال نوی میلادی لزومی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه شفیلد، یک پژوهش جدید نشان می دهد که برگ های سوزنی درخت های کاج را که برای جشن کریسمس استفاده و دور ریخته شده اند، می توان برای تولید سوخت های تجدیدپذیر و مواد شیمیایی با ارزش افزوده آن هم فقط با استفاده از آب به عنوان حلال مورد بهره برداری قرار داد.

کارشناسان می گویند تنها در بریتانیا تخمین زده می شود که 7 میلیون درخت کاج در پایان فصل تعطیلات به محل های دفن زباله روانه می شوند.

انتشار گاز خطرناک متان علاوه بر هزینه بر بودن فرآیند دفع و دفن این درختان، هر درخت معادل 16 کیلوگرم گاز گلخانه ای آزاد می کند که شامل تولید گاز متان(ماده ای که 25 برابر از کربن دی اکسید مخرب تر است) می شود.

اکنون پژوهش های جدید نشان می دهند که نیازی به این کار نیست، زیرا درختان کاج را می توان بازیافت کرد.

این بر اساس پژوهش های سال 2018 استنباط شده است که نشان می دهد می توان محصولات مفیدی را از مواد شیمیایی استخراج شده از برگ های سوزنی درخت کاج تهیه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل درختان کریسمس به سوخت تجدیدپذیر

تبدیل درختان کریسمس به سوخت تجدیدپذیر