مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 14:502022-12-31بين الملل

آمریکا: 30 هزار زندانی داعشی در عراق و سوریه منتظر فرصت مناسب هستند


فرماندهی مرکزی آمریکا در گزارش سالانه خود مدعی شد، بیش از 30 هزار زندانی داعشی در عراق و سوریه حضور دارند که منتظر فرصت مناسب برای اقدام هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در گزارش سالیانه خود از وضعیت عراق و سوریه از ارتش منتظر داعش در زندان ها و اردوگاه های عراق و سوریه سخن گفت.

به نوشته روزنامه تایمز انگلیس، در این گزارش آمده است که 20 هزار نفر از اعضا و سرکردگان داعش در عراق و 10 هزار نفر از آنان در سوریه در زندان هستند؛ از سوی دیگر 25 هزار نفر کودکان تروریست های داعش نیز در اردوگاهها به سر می برند که به زعم سنتکام، نسل آینده احتمالی داعش را شکل خواهند داد.

طبق گفته سنتکام، کودکان تروریست های داعش در اردوگاهها، در آن شرایط اهداف سیاسی داعش محسوب می شوند و جامعه جهانی باید در اقدامی ضروری آن کودکان را از اردوگاهها خارج کند و همزمان شرایط اردوگاهها را نیز بهبود ببخشد.

در بخش دیگری از بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا آمده است که در سال 2022، این نیروها 313 عملیات علیه داعش انجام  داده اند که 108 عملیات در سوریه و 191 عملیات در عراق انجام گرفته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که در جریان عملیات مشترک در عراق 220 نفر از سرکردگان و اعضای داعش را کشته و 159 تن دیگر از این عناصر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: 30 هزار زندانی داعشی در عراق و سوریه منتظر فرصت مناسب هستند

آمریکا: 30 هزار زندانی داعشی در عراق و سوریه منتظر فرصت مناسب هستند