مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 15:152022-12-31سياسي

مرمت مقبره شیخ حسن اوغلو در صفی آباد اسفراین به اتمام رسید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از اتمام مرمت مقبره شاعر بزرگ قرن هفتم، شیخ عزالدین حسن اوغلو اسفراینی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از اتمام مرمت مقبره شاعر بزرگ قرن هفتم، شیخ عزالدین حسن اوغلو اسفراینی خبر داد.

علی مستوفیان، در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: شیخ عزالدین حسن اوغلو اسفراینی (پور مشتور) در اواخر قرن هفتم می زیست و به عنوان پدر شعر ترکی جهان و از پیش گامان هنر منقبت خوانی ائمه و اهل بیت شناخته می شود.

دکتر علی اصغر طاهری صفی آبادی، از فعالین فرهنگی منطقه بام و صفی آباد نیز در این خصوص بیان کرد: ساخت سنگ مزار این شاعر نامی هنر دست استادان و طراحان ماهر و چیره دست اصفهانی توسط استادکاران و نصاب های منطقه به اتمام رسید و مراحل نصب آن بروی مزار انجام شد.

طاهری صفی آبادی گفت: شورای شهر و شهرداری صفی آباد و همچنین بخشدار منطقه، نقش پررنگی در مرمت و بازسازی مقبره این چهره ادبی داشته اند.

وی افزود: پس از نصب این سنگ مقبره، مردم شهر و شهرهای اطراف و مسئولین شهرستان با استقبال از سنگ مقبره ایشان به مقام شامخ این عارف و شاعر نامی، ادای احترام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت مقبره شیخ حسن اوغلو در صفی آباد اسفراین به اتمام رسید

مرمت مقبره شیخ حسن اوغلو در صفی آباد اسفراین به اتمام رسید