موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه - كارشناس داوري - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست جمهوري - سازمان برنامه و بودجه - رييس سازمان - انجمن علمي مهندسي مالي - پرچم لا اله الا الله - طرز تهيه ميني چيز كيك - امام جمعه اهل سنت زاهدان - اصولگرايان مجلس - معدن سرب - اطعام علوي - بهزاد محمدي - سرمربي صنعت نفت - ورزشگاه اولدترافورد - خط دو قطار شهري شيراز - ماهواره اينترنتي - ارتعاش

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 16:102022-12-31اقتصادي

راه حل جدید دانشمندان برای تامین آب اعلام شد


دانشمندان برای تامین آب راه حل جدیدی ارائه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سازمان هواشناسی اعلام کرد: دانشمندان برای رفع نیاز آب شرب بشر راه حلی یافته اند که با برداشت بخار آب اقیانوسی می توان منابع محدود آب شیرین در جهان را افزایش داد.

دانشمندان با ساختار پیشنهادی سازه هایی فرضی فراساحلی به عرض 210 متر و ارتفاع 100 متر یعنی تقریباً به اندازه ارتفاع یک کشتی تفریحی بزرگ، ساختار چرخه طبیعی آب را با روشی که آب را انتقال، متراکم و جمع آوری می کند تقلید کردند.

آنها به این نتیجه رسیدند که جذب رطوبت بر روی سطوح اقیانوس ها می تواند برای بسیاری از مناطق تحت تنش آبی در سراسر جهان امکان پذیر باشد و آب شیرین را برای مراکز بزرگ جمعیت نیمه گرمسیری فراهم کند.

در حالی که محققان جزییات طراحی خود را ارائه نکرده اند، اما اعداد و ارقام در مورد مقدار رطوبت قابل استخراج در 14 سایت مطالعاتی در سراسر جهان نشان می دهد که تنها یکی از این تأسیسات به طور بالقوه می تواند متوسط نیاز روزانه آب آشامیدنی حدود 500.

000 نفر را تأمین کند.

عفیفه رحمان، سرپرست تیم تحقیقاتی در این باره گفت: پیش بینی های اقلیمی نشان می دهد که شار بخار اقیانوسی در طول زمان افزایش می یابد و حتی منبع آب شیرین بیشتری را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه حل جدید دانشمندان برای تامین آب اعلام شد

راه حل جدید دانشمندان برای تامین آب اعلام شد