مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 16:502022-12-31سياسي

رزمایش ذوالفقار ارتش: انهدام پهپادهای متخاصم توسط سامانه بومی 15 خرداد


در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش، سامانه پدافندی هوایی 15 خرداد برابر سناریوی عملیاتی نسبت به انهدام پهپادهای متخاصم اقدام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش، پهپادهایی که در قالب نیروی متخاصم سازماندهی شده بودند قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشتند، طی فرایند عملیاتی (کشف، شناسایی، رهگیری، درگیری و انهدام) ابتدا توسط طیف گوناگون سامانه های راداری نیروی پدافند هوایی ارتش کشف و پس از شناسایی در مرکز فرماندهی و کنترل رعد نیروی پدافند هوایی ارتش، به سامانه بومی 15 خرداد واگذار شد و تحت کنترل آن مرکز با شلیک موفق موشک نسبت به انهدام پهپادهای مهاجم اقدام شد.

  کشف اهداف پرسه زن با سطح مقطع راداری کم و اجرای تیراندازی زمین به هوای شبانه توسط سامانه های توپخانه ای علیه اهداف هوایی متخاصم از جمله اقداماتی بود که در این مرحله از رزمایش توسط نیروی پدافند هوایی ارتش اجرا شد.

  گفتنی است؛ سامانه موشکی 15 خرداد یک سامانه پدافندهوایی میان برد است که توانایی درگیری موثر با طیف متعدد اهداف با قابلیت های آفندی بالا مانند هواپیماهای شناسایی، بمب افکن ها و جنگنده های تاکتیکی تا برد 200 کیلومتر را داراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش ذوالفقار ارتش: انهدام پهپادهای متخاصم توسط سامانه بومی 15 خرداد

رزمایش ذوالفقار ارتش: انهدام پهپادهای متخاصم توسط سامانه بومی 15 خرداد