مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 17:012022-12-31اقتصادي

واردات خودروی کارکرده، مسکّنی برای بازار پر التهاب خودرو


کارشناسان معتقدند در شرایط فعلی بازار خودرو و مواجهه با قیمت های غیرواقعی و کاذب، باید هرچند به طور موقت اجازه دهیم ورود خودروهای دست دوم به کشورمان اتفاق بیفتد.

- جی پلاس، پس از ماه ها انتظار شامگاه شنبه گذشته (سوم دی ماه) بار نخستین کشتی حامل خودروهای وارداتی در بندر لنگه تخلیه شد.

به گفته مسوولان، خودروهای دیگری از مبدا کره جنوبی، ژاپن و چین به مقصد ایران بارگیری شده اند.

همزمان با ورود نخستین محموله خودرو به کشور، کار پذیرش خودروهای وارداتی در بورس آغاز شده و بنابراین از نظر بستر فروش نیز آمادگی لازم ایجاد شده است.

ایرنا نوشت؛ برپایه صحبت های مسوولان وزارت صمت، انتظار می رود تا پایان سال 90 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شود، مطابق آیین نامه اولویت با خودروهای کمتر از 10 هزار یورو خواهد بود و پس از آن خودروهای در بازه قیمتی 10 تا 20 هزار یورویی وارد خواهد شد.

با وجود تلاش های انجام شده برای تحقق واردات خودرو به کشور پس از حدود پنج سال و از بین رفتن فضای روانی که واردات خودرو انجام نمی شود ، همچنین افزایش تولید خودرو در کشور (تولید 748 هزار و 488 دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه و رشد 14.

8 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته)، اما به نظر می رسد نیازمند اقدامات تکمیلی برای بازگرداندن تعادل و کاهش التهاب از بازار خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات خودروی کارکرده، مسکّنی برای بازار پر التهاب خودرو

واردات خودروی کارکرده، مسکّنی برای بازار پر التهاب خودرو