مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 دی 1401 ساعت 18:202022-12-31سياسي

درج روز ملی مشهد در تقویم ملی در دست پیگیری است


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مدارک و مستندات لازم برای تصویب روز ملی مشهد و ثبت آن در تقویم ملی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد حسین زاده ظهر شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از تصویب تاریخ دهم دی ماه به عنوان روز ملی شهر مشهد در شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، مدارک و مستندات لازم برای تصویب این روز و ثبت آن در تقویم ملی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: بعد از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی امکان درج این روز در تقویم ملی وجود دارد و پیگیری این مسیر در حال انجام است اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: مشهد به واسطه اینکه محل شهادت امام رضا (ع) است بیش از هزار و 200 سال قدمت قدمت دارد و فرهنگ و رسوم این شهر نیز پیرامون وجود مضجع شریف رضوی شکل گرفته و گسترش یافته است.

حسین زاده افزود: از مهمترن حادثه های تاریخ شهر مشهد، اتفاقی است که در روز دهم دی ماه سال 1357 رخ داد و خون بیش از 300 شهید در مکانی که امروز به عنوان میدان 10 دی در مشهد مشهور شده است در دفاع از انقلاب و آرمان های ملی بر زمین ریخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درج روز ملی مشهد در تقویم ملی در دست پیگیری است

درج روز ملی مشهد در تقویم ملی در دست پیگیری است