مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 01:512022-12-31فناوري

جزییات فعال شدن اینترنت ماهواره ای در ایران و هزینه آن


درباره امکان فعالیت اپراتور استارلینک در ایران اظهار کرد که از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت ماهواره ای ارائه می دهند استقبال می کنند و همین حالا هم دو سه اپراتور هستند که اینترنت ماهواره ای در نقاط دورافتاده .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به تازگی اخباری مبنی بر فعال شدن نزدیک 100 ماهواره استارلینک در ایران منتشر شده اما مسوولان حوزه ارتباطات کشور تأکید کرده اند ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای باید براساس ضوابط ایران باشد.

ایسنا نوشت: در تعریف این نوع از اینترنت باید گفت امواج از طریق ماهواره ارسال می شود و کاربر برای دریافت آن باید از تجهیزات مخصوص آن یعنی دیش و دریافت کننده امواج استفاده کند.

کارشناسان معتقدند اگر این نوع از اینترنت فراگیر شود، احتمال تولید تجهیزات آن با قیمت کمتر هم ممکن خواهد بود یا حتی سیم کارت هایی مانند آنچه در تلفن ماهواره ای استفاده می شود، تولید خواهد شد اما هنوز برای رسیدن به این مراحل زود است.

اما اینترنت ماهواره ای بیشتر در مواردی به کار می رود که دسترسی معمولی به اینترنت (کابلی، فیبرنوری، دایال-آپ و بی سیم) امکان پذیر نیست یا از کیفیت پایینی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات فعال شدن اینترنت ماهواره ای در ایران و هزینه آن

جزییات فعال شدن اینترنت ماهواره ای در ایران و هزینه آن