مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 05:352023-01-01اقتصادي

سقف معافیت مالیاتیِ سال آینده 7 میلیون


دولت در لایحه بودجه 1401، سقف معافیت مالیاتی حقوق را 7 میلیون تومان در نظر گرفته است؛ اگر این سقف معافیت در مجلس به تصویب برسد، مزدبگیرانی که بالای 7 میلیون تومان حقوق ماهانه دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، سقف معافیت مالیاتی سال آینده در لایحه بودجه فقط هفت میلیون تومان است.

دولت در لایحه بودجه 1401، سقف معافیت مالیاتی حقوق را 7 میلیون تومان در نظر گرفته است؛ اگر این سقف معافیت در مجلس به تصویب برسد، مزدبگیرانی که بالای 7 میلیون تومان حقوق ماهانه دارند، بایستی پلکانی مالیات بپردازند.

نادر مرادی (فعال کارگری) با انتقاد از سقف پایین معافیت مالیاتی می گوید: سقف معافیت مالیات بر حقوق باید افزایش یابد؛ 7 میلیون تومان اصلاً عادلانه نیست آنهم زمانی که خط فقر و سبد معیشت حداقلی بسیار بیشتر از 14 میلیون تومان است.

به گفته وی، چرا مزدبگیری که زیر خط فقر درآمد دارد و با دستمزد دریافتی نمی تواند اجاره خانه بدهد، به دولت مالیات بپردازد؟ مرادی با تاکید بر جلوگیری از فرار های مالیاتی نجومی بگیران و صاحبان سرمایه های انبوه و مستغلات می گوید: دارندگان ثروت های آنچنانی معمولاً از پرداخت مالیات و سهم بیت المال فرار می کنند؛ دولت و مجلس متاسفانه فقط به دنبال گرفتن مالیات از حقوق بگیران هستند؛ این در حالیست که هنوز نتوانسته اند مالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقف معافیت مالیاتیِ سال آینده 7 میلیون

سقف معافیت مالیاتیِ سال آینده 7 میلیون