مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 07:252023-01-01سياسي

«سر زد از افق» چگونه سرود ملی ایران شد؟/ کاری که اصلاً راحت نیست!


دومین سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سال های پس از انقلاب، از ابتدای دهه هفتاد با شعری از ساعد باقری و آهنگسازی حسن ریاحی همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

- مورد توجه قرار گرفته، رجعتی دوباره و اجمالی به آثار موسیقایی است که طی دهه های گذشته و سال های اخیر توسط هنرمندان ارزنده موسیقی کشورمان در سبک های مختلف پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند و در این گزاره های رسانه ای بدون تقدم و تأخر زمانی به آنها می پردازیم.

شرایطی که نقد و تحلیل و واکاوی هر یک از این آثار دربرگیرنده ابعاد مختلفی بوده و همواره مورد توجه منتقدان، مدرسان و پژوهشگران این عرصه قرار گرفته اند اما در این گزارش ها تلاش می شود تا معرفی مختصری از آنها صورت پذیرد.

در یازدهمین شماره از این مجموعه گزارش ها به سراغ دومین سرود ملی کشور جمهوری اسلامی ایران رفتیم که به سال 1371 با سروده ساعد باقری و آهنگسازی حسن ریاحی همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر منتشر شد.

البته بر اساس آنچه از برخی پژوهش ها و اطلاعات رسانه ای از نحوه ساخت این سرود ملی منتشر شده، اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ساخت سرود اولی که با نام پاینده بادا ایران به آهنگسازی مرحوم محمد بیگلری پور پیش روی مخاطبان قرار گرفت، انتقاداتی روی این سرود انجام گرفت که یکی از آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سر زد از افق» چگونه سرود ملی ایران شد؟/ کاری که اصلاً راحت نیست!

«سر زد از افق» چگونه سرود ملی ایران شد؟/ کاری که اصلاً راحت نیست!