مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 08:302023-01-01سياسي

گزارش نظارتی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان منتشر شد


گزارش نظارتی ارزیابی عملکرد قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان نشان می دهد که نرخ تأسیس شرکت های نوپا کاهش یافته و از نظر مؤلفه های نهادی کسب و کارهای فناورانه وضعیت مساعدی حکمفرما نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن (گروه فناوری های نوین) مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، گزارش نظارتی ارزیابی عملکرد قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات و تجاری سازی اختراعات و نوآوری ها را با نگاهی به روند توسعه فعالیت های دانش بنیان در کشور در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه را منتشر کرده است.

در بخشی از این گزارش نظارتی آمده است: یافته های موجود درباره نحوه فعالیت شرکت های دانشبنیان طی دوره تقریباً 10 ساله حاکی از آن است که: + تعداد شرکت های دانشبنیان (نوپای نوع 1 و 2، تولیدی نوع 1 و 2) طی دوره 1390 تا 1400 از 55 شرکت به حدود 7 هزار شرکت رسیده است.

+ تعداد شرکت های دانشبنیان تولیدی نوع 2 بر سایر انواع شرکت های زیست بوم نوآوری غالب است (حدود 56 درصد کل شرکت ها) + شرکت هایی که در چهار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (23 درصد)، برق و الکترونیک (22 درصد)، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته (22 درصد) و نیز صنایع شیمیایی (14 درصد) فعالیت دارند، بخش اعظم شرکت های دانشبنیان را به خود اختصاص می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش نظارتی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان منتشر شد

گزارش نظارتی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان منتشر شد