مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 09:052023-01-01اجتماعي

چرا داریم خفه می شویم؟


اطلاعات و نقشه هایی که «استارتاپ فضایی تیزنگر» دراختیار ما قرار داده، اما از افزایش بیش از 32درصدی غلظت این آلاینده در هوای کشور آن هم در فاصله تنها سه سال حکایت دارد.

- اگرچه معمولا هنگام شدت گرفتن آلودگی هوای ایران و به خصوص تهران، پای وزارت نیرو و شرکت تولید نیروی برق حرارتی به میان کشیده می شود، اما مدیرکل دفتر بهسازی نیروگاه ها و محیط زیست این شرکت به اعتماد می گوید که آن ها هیچ نقشی در انتخاب سوخت مصرفی نیروگاه ها ندارند.

  مرتبط با پرسش محوری این گزارش اما، پیش تر این شرکت به اعتماد گفته بود که به استناد مطالعات دانشگاه تربیت مدرس که به تایید سازمان حفاظت محیط زیست نیز رسیده است از سال 94 تاکنون سهم آلاینده ترکیبات اکسید گوگردی در تعداد روز های ناسالم کلان شهر تهران صفر درصد بوده که در انطباق با عدم مصرف مازوت از سال 93 در نیروگاه های بخاری تهران است.

  به عبارتی ساده این شرکت رسما اعلام می کند که مصرف مازوت را در چند سال گذشته قطع کرده و به همین دلیل هم نقش دی اکسیدگوگرد که نسبت مستقیمی با مصرف مازوت دارد، در آلودگی هوای تهران صفر بوده است.

  این بخش نوشته، دو نکته مهم دارد؛ از طرفی هم تایید می کند که مازوت سوزی اثر مستقیم بر تولید دی اکسید گوگرد دارد و از طرف دیگر هم می گوید که سال هاست مازوت سوزی در نیروگاه های اطراف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا داریم خفه می شویم؟

چرا داریم خفه می شویم؟