مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 10:252023-01-01پزشكي

توصیه هایی برای پیاده شدن از قطار مرگ ومیر


معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: بیشترین میزان مرگ و میر جهان به بیماری های غیرواگیر اختصاص یافته و در واقع این بیماری ها عامل اصلی مرگ و میر هستند.

- دکتر مجتبی ذکایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بیماری ها به دو دسته بیماری های واگیردار و بیماری های غیرواگیر تقسیم می شوند، اظهار کرد: بیماری های واگیردار بر اثر عامل خارجی، عامل عفونی، قارچ ها، باکتری ها و ویروس های سرایت کننده به وجود می آیند ولی بیماری های غیرواگیر که مزمن هم هستند علت زمینه ای دارند.

این بیماری ها ممکن است سال ها طول بکشد تا بتواند در فرد بروز کند و عوارض جبران ناپذیری را نیز در پی خواهند داشت.

وی افزود: برخلاف بیماری های واگیردار که سر و صدای زیاد و سرعت انتشار بالایی دارند، بیماری های غیرواگیر این چنین نیستند و تعداد قابل زیادی از افراد را سالانه به کام مرگ می کشانند.

برای مثال بیماری کرونا طی یک سال گذشته 7 میلیون نفر را به کام مرگ کشاند و این درحالی است که بیماری های غیر واگیر مانند دیابت 17 میلیون نفر را به کام مرگ کشانده است.

وی با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر مزمن به راحتی قابل پیشگیری هستند و افراد می توانند به راحتی از بروز آنها جلوگیری کنند، افزود: این بیماری ها بسته به نژاد، عوامل ژنتیکی، سن و جنس، ممکن است در فرد ظهور کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای پیاده شدن از قطار مرگ ومیر

توصیه هایی برای پیاده شدن از قطار مرگ ومیر