مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 12:002023-01-01اجتماعي

به «قلعه رزه» اعتبار بدهید


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیمشک می گوید: «قلعه رزه» از آثار ثبت شده ملی و جاذبه های گردشگری شهرستان اندیمشک به مرمت و بهسازی نیاز دارد.

- ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیمشک می گوید: قلعه رزه از آثار ثبت شده ملی و جاذبه های گردشگری شهرستان اندیمشک به مرمت و بهسازی نیاز دارد.

هانی خادم در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه این قلعه یکی از بناهای تاریخی مهم اندیمشک است تاکید کرد: قلعه رزه به علت قدیمی بودن و آسیب های محیطی نیاز به مرمت مستمر دارد و هم اکنون نیاز است تا از محل اعتبارات میراث فرهنگی، تامین اعتبار و مرمت شود.

او با اشاره به اینکه عملیات مرمت این قلعه با هدف حفظ آن در گذشته و در 2 فصل انجام شده بود خاطرنشان کرد: اگر اعتبارات مطالعاتی برای ساماندهی این قلعه در نظر گرفته شود ادامه روند مرمت قلعه را شروع خواهیم کرد.

قلعه رزه (قلعه رزمان یا رزمانان) منزلگاه کاروانیان جاده خرم آباد به اندیمشک (صالح آباد قدیم) بوده و اکنون نیز جاده سراسری خوزستان از کنار آن می گذرد که در 45 کیلومتری جاده ارتباطی اندیمشک خرم آباد و در حدود 500 متری جنوب شرقی روستای قلعه رزه و در حاشیه جاده است و در 12 بهمن 1381 با شماره 7148 در ردیف یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به «قلعه رزه» اعتبار بدهید

به «قلعه رزه» اعتبار بدهید