مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 12:102023-01-01بين الملل

آیا نخست وزیر عراق سازمان بعثی زدایی را منحل می کند؟


چارچوب هماهنگی عراق در واکنش به انتشار اخباری در خصوص تصمیم نخست وزیر به انحلال سازمان «بازخواست و عدالت» معروف به «سازمان بعثی زدایی»، ابراز نگرانی کرد و درباره راهکار قانونی این امر توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اخیراً روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن، در گزارشی دباره تحولات عراق مدعی شد که محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به دنبال انحلال سازمان بعثی زدایی است و این تصمیم نخست وزیر با مخالفت برخی احزاب شیعه حامی دولت السودانی همراه شده است.

در این زمینه، کمیته چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (الاطار التنسیقی)، درباره بازگشت بعثی ها به صحنه سیاسی کشور پس از انحلال سازمان بازخواست و عدالت که به سازمان ملی بعثی زدایی در عرف عراق معروف است، ابراز نگرانی کرد.

به نوشته وبگاه عراقی شفق نیوز ، حسن فدعم از سران چارچوب هماهنگی عراق می گوید که یکی از درخواست های نیروهای سیاسی اهل سنت در ائتلاف اداره الدوله انحلال کمیسیون بازخواست و عدالت در پارلمان بود.

وی افزود: انحلال این هیأت و پایان دادن به کار آن موضوعی است که به پارلمان عراق مربوط است و ارتباطی به کار دولت و برنامه وزارتی آن ندارد .

فدعم تصریح کرد: سازمان بازخواست و عدالت را دولت های سابق عراق تشکیل نداده اند بلکه از طریق پارلمان و بر اساس یک قانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نخست وزیر عراق سازمان بعثی زدایی را منحل می کند؟

آیا نخست وزیر عراق سازمان بعثی زدایی را منحل می کند؟