مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 12:202023-01-01اجتماعي

زنجانرود برسر دوراهی خشک شدن یا آلودگی/تجمع زباله در سایت گردشگری


سرریز شدن فاضلاب ها به زنجانرود و همچنین تجمع زباله زمینه آلودگی شدید این رودخانه را فراهم کرده و به گفته مسئولان تکمیل نبودن شبکه جمع آوری فاضلاب جنوب شهر مشکل عمده زنجانرود است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- فاطمه تاجبخش: زنجان رود که در ترکی به زنگان چایی معروف است یکی از شعب رودخانه قزل اوزن است که از شهر زنجان می گذرد.

این رودخانه با طول تقریبی 120 کیلومتر از حدود سلطانیه سرچشمه می گیرد و به رودخانه قزل اوزن سرازیر می شود.

این رود که روزگاری آب زلال و فراوانی در آن جریان داشت اکنون به آب باریکه ای حامل پساب های شهری، خانگی و صنعتی تبدیل شده و زباله ها حاشیه آن را فرا گرفته است.

این رودخانه به واسطه وجود چند پل تاریخی از جمله پل میربهاءالدین از مناطق گردشگری زنجان به شمار می رود اما وجود زباله ها، آب کدر و بوی تعفن در فصول گرم سال کمتر گردشگری را راغب ماندن در چنین فضایی می کند.

همچنین آبیاری زمین های باغی و زراعی، به ویژه سبزیجات و صیفی جات حاشیه زنجانرود از دیگر چالش ها است و وجود فاضلاب و زباله ها در آن تهدیدی جدی علیه سلامتی مصرف کنندگان محسوب می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در خصوص وضعیت آلودگی زنجانرود به خبرنگار مهر می گوید: آب های ورودی به زنجانرود شامل 5 مسیل می شود که از جمله آن ها مسیل صدرجهان، مسیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجانرود برسر دوراهی خشک شدن یا آلودگی/تجمع زباله در سایت گردشگری

زنجانرود برسر دوراهی خشک شدن یا آلودگی/تجمع زباله در سایت گردشگری