مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 12:452023-01-01اقتصادي

2000 زنبوردار در استان بوشهر مشغول تولید عسل هستند


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در حال حاضر 2 هزار زنبوردار در استان بوشهر مشغول فعالیت برای تولید عسل هستند.

- افشین قطبی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر شرایط خوبی برای حضور و فعالیت زنبورداران دارد و در مراحل مختلفی زنبورداران به این استان کوچ می کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار زنبوردار با مجوز و بدون مجوز در استان بوشهر فعال هستند اضافه کرد: بیش از 350 هزار کلنی در استان بوشهر مستقر شده که پیش بینی می شود به 400 هزار کلنی هم برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بارندگی های اخیر فرصت خوبی را برای فعالیت های زنبورداری در استان فراهم کرده است.

وی افزود: سرمای شدید هوا در دیگر استان ها باعث تعطیلی فعالیت زنبورداری در آن مناطق شده و آب و هوای استان بوشهر فرصت خوبی برای زنبورداری فراهم کرده است.

تولید سالانه 2600 تن عسل قطبی وفور درختان کنار در استان بوشهر را یکی دیگر از مزایا برای زنبورداری دانست و تصریح کرد: رطوبت مناسب هوا برای پرورش زنبور و تولید ملکه به دلیل مجاورت با دریا از دیگر مزیت ها است.

وی با اشاره به پوشش متنوع و مناسب استان بوشهر به ویژه در مناطق کوهستانی مانند بادام کوهی زمستان ادامه داد: امکان پرورش و نگهداری زنب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 زنبوردار در استان بوشهر مشغول تولید عسل هستند

2000 زنبوردار در استان بوشهر مشغول تولید عسل هستند