مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 12:452023-01-01سياسي

استان قزوین در مسیر ریشه کن کردن بیسوادی موفق بوده است


یک زمانی آمار کسانی که خواندن و نوشتن بلد نبودند در کشور ما خیلی بالا بود، اما اکنون خوشبختانه این گونه نیست، مخصوصاً استان قزوین استانی است که در ریشه کن کردن بیسوادی موفق بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: در آیه 4 سوره فرقان خداوند فرموده این نسبت هایی که کافران به پیامبر (ص) می دهند ظلم است و منطقی در کنار حرف این ها که به پیامبر تهمت ساحری می زنند نیست، اگر منطق داشتند مانند پیغمبر چند آیه یا یک سوره می آوردند.

وی ادامه داد: وقتی رسول خدا (ص) از طرف خدای متعال به آن ها پیشنهاد داد و گفت شما اعم از جن و انس جمع شوید و مانند قرآن بیاورید، هیچ وقت نتوانستند چنین کاری کنند و هرگز هم نخواهند توانست.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: وقتی حضرت به آن ها می گفت اگر می توانید مثل قرآن را بیاورید، هنوز سوره های بزرگ نازل نشده بود، چون حضرت هنوز هجرت نکرده و در مکه بودند، در مکه سوره های کوچک نازل شده بود، حضرت فرمود 10 سوره مانند قرآن بیاورید، نیاوردند و هرگز هم نخواهند توانست، حضرت فرمود یک سوره مثل قرآن بیاورید، تلاش کردند اما نتوانستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: وقتی نمی توانستند هیچ چیز شبیه قرآن بیاورند، بعد این پیغمبری که مکتب نرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان قزوین در مسیر ریشه کن کردن بیسوادی موفق بوده است

استان قزوین در مسیر ریشه کن کردن بیسوادی موفق بوده است