مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 13:202023-01-01سياسي

1095 روز از ترور سپهبد سلیمانی می گذرد/پرونده همچنان مفتوح!


حدود 1095 روز از ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی می گذرد و همچنان این پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ترور یکی از فجیع ترین جرایمی است که در عرصه های داخلی و خارجی رخ می دهد که در بسیاری از نظام های حقوقی دنیا قابلیت پیگیری حقوقی در کنار پیگیری دیپلماسی را دارد و قریب به اتفاق حقوقدانان بین المللی پیگیری حقوقی و مجازات ترور را طبق قوانین کشورها امری مجاز و ضروری می دانند.

در رابطه با پرونده ترور حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش، رسیدگی ها علاوه بر ایران در محاکم عراق هم مطرح شده است و در همین زمینه یک پرونده قضایی در عراق به عنوان کشور وقوع جرم تشکیل شده و در دادسرای امور بین الملل دادستانی عمومی و انقلاب تهران نیز پرونده کیفری دیگری تشکیل شده است و دو کشور نیز کمیته تحقیق مشترکی را برای رسیدگی به این جنایت تشکیل داده اند که هفته گذشته و در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم هیئتی از عراق به همین منظور به ایران سفر کرده بود.

متهمان این پرونده چه کسانی هستند؟ آنطور که مقامات قضایی می گویند سه کشور در منطقه و سه کشور خارج از منطقه درگیر پرونده ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس هستند و پرچم دار این اقدام تروریستی رژیم آمریکاست که موجب شده تعداد کثیری از متهمان پرونده آمریکایی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1095 روز از ترور سپهبد سلیمانی می گذرد/پرونده همچنان مفتوح!

1095 روز از ترور سپهبد سلیمانی می گذرد/پرونده همچنان مفتوح!