مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 15:202023-01-01فناوري

بازیابی حافظه جونو پس از پرواز شگفت انگیز از کنار مشتری


ناسا می گوید فضاپیمای «جونو»(Juno) در حال بازیابی حافظه خود پس از وقوع یک اختلال در دانلود در پی پرواز ماه دسامبر خود از کنار سیاره مشتری است.

- بازیابی حافظه "جونو" پس از پرواز شگفت انگیز از کنار مشتری ناسا می گوید فضاپیمای جونو (Juno) در حال بازیابی حافظه خود پس از وقوع یک اختلال در دانلود در پی پرواز ماه دسامبر خود از کنار سیاره مشتری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، کاوشگر جونو متعلق به ناسا به بازیابی حافظه خود پس از وقوع اختلال در ارسال و دریافت داده ها پس از عبور از کنار سیاره غول پیکر مشتری در ماه دسامبر که باعث قطع ارتباط بین فضاپیما و اپراتورها بر روی زمین شد، ادامه می دهد.

آخرین پرواز فضاپیمای جونو از مشتری، چهل و هفتمین گذر نزدیک آن از کنار این سیاره بود که در تاریخ 14 دسامبر به پایان رسید، اما از آنجایی که اپراتورهای آن در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در حال دریافت داده های علمی از این پرواز بودند، دریافتند که دیگر نمی توانند مستقیماً به حافظه این فضاپیما دسترسی داشته باشند.

این گروه سپس با موفقیت توانست کامپیوتر جونو را مجددا راه اندازی کند و در تاریخ 17 دسامبر این فضاپیما را در حالت ایمن قرار دهد، بنابراین فقط سیستم های ضروری آن به عنوان یک اقدام احتیاطی کار می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازیابی حافظه جونو پس از پرواز شگفت انگیز از کنار مشتری

بازیابی حافظه جونو پس از پرواز شگفت انگیز از کنار مشتری