مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 16:102023-01-01سياسي

چهارمین جشنواره ملی مرکبات در جیرفت برگزار می شود


فرماندار جیرفت از برگزاری چهارمین جشنواره ملی مرکبات به مدت دو روز در دی ماه جاری در محل باغات کشت و صنعت جیرفت خبر داد.

- احمد بلندنظر امروز 11 دی ماه در آیین رونمایی از پوستر اطلاع رسانی چهارمین جشنواره ملی مرکبات با یادآوری مناسبت های اخیر گفت : 12 دی ماه یادآور شخصیت آیت الله مصباح یزدی است که حتی مخالفین سیاسی اش پای درسش بودند و 13 دیماه یادآور مردی جهادی و بدون مرز است که در مکتب و راه امام و رهبری حضور داشت تا به شهادت رسید و روز چهاردهم هم به نام دکتر کاظمی آشتیانی است که در بحث سلول های بنیادین اقدامات قابل تقدیری انجام داده و همه این بزرگان برای کشورمان افتخارآفرینی کردند.

وی با اشاره به چهارمین جشنواره ملی مرکبات گفت: مرکبات با توجه به ارزش غذایی و قیمت در سبد غذایی مردم جای دارد و قدرت خرید مردم در این گروه بیشتر از بقیه کالا هست.

فرماندار جیرفت با بیان پیشینه کشت مرکبات گفت: در کتاب پروش مرکبات کشت این محصول به سال 1328 برمی گردد که کشاورزی بنام مرحوم خوبیار بهره مند اولین نهال درخت را به نام لیموشیرین در روستای هیشین و میجان کشت کردند.

بلندنظر افزود: در گذشته کشت محصولات را با الگوی کشت مرکبات تغییر دادند که متاسفانه به مرور زمان الگوی کشت به سمت محصولاتی فصلی و زود بازده و ریسک پذیر رفت که انتطار است از بزرگان فع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمین جشنواره ملی مرکبات در جیرفت برگزار می شود

چهارمین جشنواره ملی مرکبات در جیرفت برگزار می شود