مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 16:252023-01-01سياسي

بخش بهداشت و درمان نیازمند توجه ویژه بودجه است


رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای با بیان اینکه ساختار و فرایند بودجه ریزی دچار اشکالات عمده ای است، گفت: اینکه چه سهمی از کل پول کشور را به رشد اقتصادی اختصاص دهیم و چه سهمی را به تامین اجتماعی، - تصمیم سختی است اما در هر صورت نباید بودجه سلامت مغفول واقع شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلسه بررسی تحقق قانون بودجه 1401 و الزامات قانون بودجه 1402 در حوزه بهداشت و درمان با حضور نمایندگان مجلس، نمایندگانی از دانشگاه‎های علوم پزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و برخی از دستگاه های تابعه، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و ذینفعان این بخش در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد.

بابک نگاهداری، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، در این جلسه با تاکید بر اهمیت حوزه سلامت و لزوم توجه به بودجه این بخش، گفت: مرکز پژوهش های مجلس از حداکثر ظرفیت خود برای تقویت حوزه سلامت و رفع موانع آن استفاده خواهد کرد.

وی افزود: در فصل بودجه، حدود 70 گزارش کارشناسی از سوی مرکز پژوهش های مجلس منتشر می شود که بخش هایی از آن مرتبط با حوزه سلامت است.

رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه بودجه ریزی در کشور مبتنی بر برنامه نیست، عنوان کرد: بخش زیادی از بودجه سالانه صرف امور هزینه ای همچون تجهیزات می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش بهداشت و درمان نیازمند توجه ویژه بودجه است

بخش بهداشت و درمان نیازمند توجه ویژه بودجه است