مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 17:052023-01-01اقتصادي

کد رهگیری املاک چیست و چه اهمیتی دارد؟


کد رهگیری املاک، از جمله ساز و کارهایی است که طراحی شده تا به کمک آن بتوان از هر گونه کلاهبرداری و خرید و فروش غیرقانونی در حوزه املاک جلوگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، جهت ثبت قرار داد های معاملات ملکی قولنامه ای، ساماندهی امور مسکن و جلوگیری از جرایم معاملاتی املاک سامانه استعلام کد رهگیری املاک برای صدور کد رهگیری ملک و یا کد پیگیری اجاره نامه طراحی و ارائه شده است که طرفین قرار داد با استفاده از این کد به راحتی از صحت قرار داد خود مطلع شوند.

کد پیگیری جهت امنیت بخشیدن به معاملات ملکی قولنامه ای است، زیرا طی بررسی های دولت به دلیل نداشتن اعتبار کافی قرارداد های دست نویس در معاملات ملکی بخشنامه ای از سوی دولت در سال 1387 برای اصناف و بازرگانان صادر شد.

در بخشنامه دولت ذکر شد که تمامی مشاورین املاک الزام به ثبت تمام معاملات ملکی قولنامه ای خود اعم از ثبت قرار داد های خرید و فروش املاک و رهن و اجاره ملک را می بایست در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت نموده و استعلام مبایعه نامه و کد رهگیری مربوط به ملک را دریافت نمایند.

افراد نیز با استعلام قرارداد املاک از طریق کد ملی و کد رهگیری به راحتی می توانند استعلام بدهی به شهرداری و یا بانک ها برای ملک مورد نظر را دریافت نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کد رهگیری املاک چیست و چه اهمیتی دارد؟

کد رهگیری املاک چیست و چه اهمیتی دارد؟