مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 18:102023-01-01بين الملل

امکان جایگزینی انرژی خورشیدی با شکافت هسته ای برای تولید اکسیژن در ماه


دانشمندان می گویند انرژی خورشیدی می تواند جایگزین خوبی با انرژی شکافت هسته ای برای تولید اکسیژن در ماه باشد، چرا که برای تولید مقدار یکسانی از انرژی به شش برابر جرم کمتری نیاز دارد.

- دانشمندان می گویند انرژی خورشیدی می تواند جایگزین خوبی با انرژی شکافت هسته ای برای تولید اکسیژن در ماه باشد، چرا که برای تولید مقدار یکسانی از انرژی به شش برابر جرم کمتری نیاز دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، ماموریت بدون سرنشین آرتمیس 1 ناسا به مدار ماه گامی کوچک به سوی هدف نهایی فرستادن دوباره انسان به کره ماه و پس از آن مریخ و فراتر از آن بود.

هدف دوم این است که بفهمیم چگونه می توان از منابع ماه برای گروه های پژوهشی تا اواسط دهه بعد استفاده کرد.

با این حال، یک مانع بزرگ برای ایجاد یک مستعمره در ماه، استخراج و معدن کاوی فلزات و اکسیژن است که در ذخایر سنگی که سطح ماه را پوشانده اند، موجود هستند.

در بیانیه مطبوعاتی چندی پیش ناسا آمده بود: سیستم های شکافت هسته ای نسبتاً کوچک و سبک وزن در مقایسه با سایر سیستم های تولید قدرت، قابل اعتماد هستند و می توانند بدون توجه به مکان، در دسترس بودن نور خورشید و سایر شرایط محیطی، برق را به طور مداوم تولید کنند و نمایش چنین سیستم هایی در ماه راه را برای ماموریت های طولانی مدت در ماه و مریخ هموار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان جایگزینی انرژی خورشیدی با شکافت هسته ای برای تولید اکسیژن در ماه

امکان جایگزینی انرژی خورشیدی با شکافت هسته ای برای تولید اکسیژن در ماه