مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 دی 1401 ساعت 18:202023-01-01سياسي

تقویت راهبرد دفاع از زمین با کمک امواج رادیویی مخابره شده از آلاسکا


سیگنال های رادیویی که توسط سامانه «هارپ» از آلاسکا مخابره شده اند، ممکن است بتوانند راهبرد دفاع از زمین در برابر سیارک های خطرناک را تقویت کنند.

- سیگنال های رادیویی که توسط سامانه هارپ از آلاسکا مخابره شده اند، ممکن است بتوانند راهبرد دفاع از زمین در برابر سیارک های خطرناک را تقویت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، در اوایل این هفته، آنتن سامانه موسوم به برنامه پژوهشی یونوسفر فعال با فرکانس بالا یا هارپ (HAARP) در آلاسکا، مجموعه ای از سیگنال های رادیویی با طول موج بلند را به سیارکی مخابره کرد که در دو فاصله قمری از زمین در حال عبور بود.

تصور بر این است که سیگنال ها به سیارک نفوذ کرده اند و ایده ای از ساختار داخلی آن را به دانشمندان می دهند و آنها را با اطلاعات دیگری مجهز می کنند که می توانند برای دفاع از سیاره ما در برابر برخورد احتمالی آینده حیاتی باشد.

بیشتر برنامه های رصد سیارک ها از روی زمین، از مطالعات بصری سیارک ها استفاده می کنند؛ مانند مطالعاتی که رصدخانه های سراسر جهان به مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین (CNEOS) ناسا ارائه می دهند یا فرکانس های رادیویی موج کوتاه را به کار می برند؛ مانند نمونه هایی که توسط شبکه فضایی دوردست (DSN) ناسا ارائه شده اند تا به ترسیم اندازه، موقعیت و مسیر سیارک ها کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت راهبرد دفاع از زمین با کمک امواج رادیویی مخابره شده از آلاسکا

تقویت راهبرد دفاع از زمین با کمک امواج رادیویی مخابره شده از آلاسکا